Organizacja loterii i konkursów
Loterie promocyjne i konkursy to sprawdzone narzędzia marketingowe, które skutecznie wspierają sprzedaż oraz budują lojalność klientów.
Organizujemy loterie promocyjne, konkursy, akcje typu cashback i akcje promocyjne. Jesteśmy ekspertami w
zakresie wsparcia sprzedaży – zarówno dla klientów B2B jak i B2C.
Loteria, konkurs, czy akcja promocyjna – zawsze zapewniamy kompleksową obsługę i pracę z doświadczonym
zespołem zaangażowanych specjalistów.
Rodzaje oferowanych akcji promocyjnych:
-
konkurs konsumencki – od opracowania kreatywnej koncepcji, przez przygotowanie regulaminów, po realizację i rozstrzygnięcie konkursu.
-
loteria promocyjna – zapewniamy pełną obsługę formalno-prawną, w tym uzyskanie niezbędnych zezwoleń, nadzór nad przebiegiem loterii oraz wydanie nagród.
-
sprzedaż premiowa – projektujemy akcje promocyjne, w których każdy uczestnik spełniający określone warunki otrzymuje nagrodę, co motywuje do zakupu i podnosi wyniki sprzedaży.

Konkurs konsumencki czy loteria promocyjna – porównanie cech:
Konkursy z nagrodami stanowią bardzo silną zachętę do zakupu produktu danej marki. Ze względu na szeroki wachlarz dostępnych narzędzi i platform pozwalają one na prowadzenie konkursów zarówno w Internecie jak i offline. Jest to jedna z najbardziej popularnych form promocji konsumenckiej, z racji na niskie koszty i niewielkie
formalności.
Decydując się na udział w konkursie konsument musi poświęcić swój czas na wykonanie zadania konkursowego – w przeciwieństwie do loterii promocyjnej, gdzie uczestnik wypełnia tylko formularz zgłoszeniowy i oczekuje na losowanie nagród.
Musimy jednak pamiętać, iż z powodu większego zaangażowania uczestnika, w konkursach bierze udział zdecydowanie mniej osób niż w np. loteriach.
Loterie, w przeciwieństwie do konkursów, nie wymagają większego zaangażowania ze strony odbiorców
(najczęściej wystarczy dokonanie zakupu i zgłoszenie), dlatego też znakomicie sprawdzają się w dotarciu do dużego grona odbiorców.
Organizacja loterii podlega ścisłym regulacjom prawnym, zatem jej przygotowanie wymaga znajomości przepisów oraz odpowiedniego zaplanowania działań, z racji na dłuższy czas uruchomienia loterii.
KONKURS KONSUMENCKI
LOTERIA PROMOCYJNA
nie wymaga zezwolenia
wymagane zezwolenie
krótki czas przygotowania
dłuższy czas przygotowania
niższe koszty prawne, mniej formalności
wyższe koszty prawne, więcej formalności
nagroda na podstawie elementu rywalizacji
nagroda na podstawie logowanie
wymaga zaangażowania klienta (wymagana aktywność aby wziąć udział)
niewielkie zaangażowanie klienta (wystarczy zakup produktu)

Kompleksowa obsługa loterii:
· Advertiva może występować jako podmiot urządzający loterię, czyli formalny organizator loterii
· Regulamin loterii promocyjnej – przygotujemy regulamin, który jest zgodny z
ustawą o grach hazardowych
· Dokumentacja loteryjna – pełne wsparcie w procesie uzyskania zezwolenia na urządzenie loterii promocyjnej
· Mechanika loterii – opracujemy zasady loterii
· Kreacja materiałów graficznych – opracujemy projekty graficzne reklamujące loterię. W trakcie produkcji stworzona zostanie dedykowana strona internetowa loterii, która pozwoli uczestnikom na udział w promocji.
· Obsługa loterii – dopilnujemy terminowego wyłonienia zwycięzców promocji. Zadbamy o dobór, zakup nagród oraz przekazanie ich zwycięzcom. Do naszych obowiązków będzie należeć także nadzór nad przebiegiem loterii i monitoring zgłoszeń i rezultatów.
· Infolinia loterii – zadbamy o komunikację z uczestnikami – zarówno poprzez kontakt z człowiekiem jak i wysyłkę dedykowanych e-maili oraz komunikację przy pomocy SMS.
Kompleksowa obsługa konkursów:
· Advertiva może występować jako podmiot urządzający konkurs promocyjny, czyli formalny organizator konkursu
· Regulamin konkursu – przygotujemy regulamin, który jest zgodny z przepisami prawa i będzie skuteczną
ochroną dla firmy organizującej konkurs.
· Mechanika konkursu – opracujemy zasady konkursu które zwiększą jego atrakcyjność
· Kreacja materiałów graficznych – opracujemy projekty graficzne reklamujące konkurs konsumencki. W trakcie produkcji stworzona zostanie dedykowana strona internetowa konkursu, która pozwoli uczestnikom na udział w promocji.
· Obsługa konkursu – dopilnujemy terminowego wyłonienia zwycięzców promocji. Zadbamy o dobór, zakup nagród oraz przekazanie ich zwycięzcom. Do naszych obowiązków będzie należeć także nadzór nad przebiegiem konkursu i monitoring zgłoszeń i rezultatów.
· Infolinia konkursu – zadbamy o komunikację z uczestnikami – zarówno poprzez kontakt z człowiekiem jak i wysyłkę dedykowanych e-maili oraz komunikację przy pomocy SMS.
Loteria promocyjna – wymogi prawne, zezwolenia i regulamin
Zgodnie z zapisami ustawy o grach hazardowych z dnia 19 listopada 2009 roku, loteria promocyjna jest formą gry losowej, w której uczestnictwo jest powiązane z nabyciem towaru, usługi lub innego dowodu uczestnictwa, przy jednoczesnym braku dodatkowej opłaty za udział. Organizatorzy takich loterii oferują uczestnikom nagrody pieniężne lub rzeczowe.
Aby zorganizować loterię promocyjną, konieczne jest spełnienie wielu formalnych wymogów. Przed rozpoczęciem kampanii należy uzyskać zezwolenie na organizację tego rodzaju przedsięwzięcia. W tym celu organizator zobowiązany jest do złożenia wniosku o wydanie odpowiedniego zezwolenia, do którego musi dołączyć regulamin loterii. W regulaminie powinny znaleźć się szczegółowe informacje, takie jak zasady udziału, okres trwania akcji promocyjnej oraz rodzaje i wartość brutto przewidzianych nagród.
Innym istotnym dokumentem wymaganym w procesie organizacji loterii jest gwarancja bankowa, której wartość powinna odpowiadać pełnej wartości nagród brutto.
Koszt uzyskania zezwolenia na organizację loterii promocyjnej wynosi 10% wartości nagród oferowanych w ramach loterii. Niemniej jednak, minimalna opłata nie może być niższa niż połowa tzw. kwoty bazowej.
Po otrzymaniu zezwolenia organizator ma obowiązek zgłosić do właściwego urzędu rozpoczęcie planowanej akcji promocyjnej. Po zakończeniu loterii konieczne jest natomiast przedłożenie szczegółowego raportu, w którym uwzględnia się wykaz przyznanych nagród oraz ich wartości.

