Kampanie reklamowe w social mediach – dlaczego są aż tak istotnym narzędziem dotarcia do klientów?
Kampanie social media są jednym z najskuteczniejszych i najbardziej wykorzystywanych narzędzi we współczesnym marketingu. Żadna inna forma kampanii reklamowej nie daje tak wielu możliwości, jak social media. Poza tym, jak mówią współczesne badania, prawie 60% procent dorosłych Polaków korzysta z portali społecznościowych, więc taka reklama trafi do dużej grupy odbiorców.
Zanim jednak przystąpisz do działania i projektowania grafik, ważnym elementem każdej kampanii jest przygotowanie odpowiedniego planu i strategii, według którego będziesz podążać. Działanie bez planu może nie tylko nie przynieść zamierzonego efektu, ale również przyczynić się do utraty środków finansowych, które można by rozdysponować w sposób przemyślany.
Kampania social media – daje mnóstwo możliwości!
To, co przemawia za korzyściami mediów społecznościowych to fakt, że dają one dużą możliwość targetowania kampanii reklamowej. Targetować kampanię można poprzez dane demograficzne, takie jak: wiek, płeć czy miejsce zamieszkania, ale również przez zainteresowania danej osoby, wykształcenie, miejsce pracy oraz strony, jakie taka osoba obserwuje.
Tworząc kampanię w social media musimy pamiętać, by nie obejmowała ona zbyt dużej lokalizacji oraz nie trafiała do zbyt wąskiej grupy odbiorców. Najlepszym sposobem na sprecyzowanie grupy docelowej jest analiza tego, czego będzie dotyczyła kampania, wyobrażenie sobie docelowego odbiorcy oraz jego sprofilowanie.
Z doświadczenia wiemy też, że aby kampania przyniosła założony skutek, należy zaprojektować wyjątkowe i wyróżniające się materiały graficzne. Musimy jednak pamiętać, by tło grafiki postu w social mediach lub reklamy nie zlewało się z tłem portalu, na którym taki projekt ma się pojawić. Najlepiej od razu wykluczyć jasne i transparentne kolory, a postawić na czerwień, niebieski, zielony czy żółty, czyli takie kolory, które przyciągają oko odbiorców.
Stosunkowo niskie koszty, duże zasięgi!
Warto także wiedzieć, że kampania na facebook, czy linkedin jest stosunkowo tania. Mimo niskiego budżetu, odpowiednio przeprowadzona kampania przynosi duże zyski oraz rozpoznawalność wśród dużej grupy odbiorców.
Na powodzenie kampanii w social media wpływa też jej cel. Przed uruchomieniem kampanii należy zastanowić się nad tym, co chcemy dzięki niej osiągnąć. Odpowiednio dobrany cel sprzyja nie powodzeniu akcji, ale również osiągnięciu konwersji, czyli oczekiwanym działaniom wykonanym przez odbiorcę. Dla przykładu – tworząc kampanię reklamową na Facebooku, mamy do wyboru aż 11 celów reklamowych, które mają nam pomóc w osiągnięciu zamierzonego efektu.
W zależności od wyboru odpowiedniego celu, portal na którym umieszczamy kampanię (np. Facebook czy Instagram) automatycznie dostosuje nam mechanikę i wskaże szacunkowe wartości zasięgu kampanii i grupy odbiorców.
Warto też przemyśleć formę dystrybucji materiału wizualnego, bowiem na niektórych nośnikach nasza reklama może nie wyglądać dobrze lub okazać się niepotrzebna. Takie założenia powinniśmy przyjąć już na etapie planowania kampanii i zastanowić się, które portale społecznościowe wybrać, a w dalszej kolejności wytypować miejsca w których reklama ma się pojawiać.
Decydując się na przeprowadzenie kampanii reklamowej w social media, warto wybrać do tego zadania odpowiednią osobę lub agencję. Musi to być osoba, która powie Ci, jaka forma kampanii ma szansę na jej powodzenie i pomoże Ci w tym celu dobrać odpowiednie narzędzia. W ramach obsługi kampanii reklamowej należy oczekiwać wsparcia zarówno przy wdrożeniu kampanii, jak i jej kompleksowego przeprowadzenia.