Google Ads – co to jest? I jakiego rodzaju kampanię oferuje?
Nie od dziś wiadomo, że Internet jest jednym z podstawowych narzędzi, które pozwalają zdobyć wiedzę na każdy temat. Dlatego skutecznym sposobem na pozyskanie klientów i promocję swoich produktów czy usług są reklamy Google Ads, dawniej nazywane Google AdWords.
Czym są Google Ads?
Z pomocą Google Ads dotrzesz ze swoim materiałem do właściwej dla Ciebie grupy docelowej za pomocą wyszukiwarki i stron internetowych. System Google Ads opiera się na reklamowaniu produktów i usług z wykorzystywaniem sieci wyszukiwania Google oraz stron internetowych, aplikacji i filmów, które należą do sieci reklamowej Google.
Dzięki zaawansowanemu systemowi możemy promować się poprzez reklamy tekstowe i reklamy displayowe, które dopasowują się wizualnie do strony, na której są wyświetlane.
Dlaczego warto zainwestować w kampanię reklamową Google Ads?
Pierwszą korzyścią, jakie daje nam tego typu reklama, jest niewątpliwe jej zasięg. Wyszukiwarka Google to jedno z najpopularniejszych narzędzi, która w swojej strukturze mieści również serwis YouTube. Dzięki takim rozwiązaniom system umożliwia wyświetlania reklamy potencjalnym klientom w promieniu kilku kilometrów od reklamowanej firmy, ale też powala wyświetlić reklamę w konkretnym kraju czy województwie lub regionie. Pamiętaj o tym, że możesz także sam dobrać do kampanii odpowiednią grupę odbiorców przy pomocy narzędzi umożliwiających targetowanie.
W zależności od rodzaju kampanii, możesz dobrać odpowiedni do niej cel – tutaj system oferuje mnóstwo możliwości, takie jak: zwiększenie sprzedaży produktu, zwiększenie ruchu na konkretnej stronie internetowej czy kampanii świadomościowej.
Plusem jest także fakt, że płacisz tylko i wyłącznie za kliknięcia w reklamę. Jest o oparte na tzn. modelu PPC (Pay per Click), dzięki czemu jesteś w stanie w pełni kontrolować wydatki i dowolnie zarządzać swoim budżetem. Co więcej, zyskujesz też dostęp do bardzo rozbudowanych statystyk, co umożliwia Ci realne ocenienie wyników kampanii i odpowiednią optymalizację kampanii.